Julens boghøst

IMG_3223.JPG

Et lille indlæg om mine egne boglige julegaver skal det også blive til.

Efter 6 mdr. med bogkøbestop havde jeg en lang ønskeliste, og heldigvis var nogle af dem også under træet.

Jeg var heldig at få “The Picture of Dorian Grey and other works” af Oscar Wilde i den smukke udgave fra Barnes and Noble af min søster; helt sikkert fordi det er en af dem, der kan findes i Bog&idé i Bruuns Galleri.

A mine forældre fik jeg “To Kill a Mockingbird” af Harper Lee i den flotte grå 50th anniversary udgave. Egentlig har jeg læst bogen med min læseklub for nylig, men dengang lånte jeg den på biblioteket og var efterfølgende ikke i tvivl om, at jeg også måtte eje den.

Derudover talte pakkerne “The Night Circus” af Erin Morgenstern, som jeg glæder mig til at læse efter de mange fine anmeldelser; “The Thirteenth Tale” af Diane Setterfield og “A Room with a View” af E. M. Forster, som også er den næste bog, vi skal læse i læseklubben.

Min far, som gerne har ansvaret for de boglige gavekøb, deler dog ikke helt min begejstring for bøgernes ydre. Han kan til nød forstå, at man kan foretrække hardback frem for paperback, hvis det ellers er lige til at finde; men når det kommer til forskellige udgaver i paperback, er han ikke så kritisk. Således endte jeg med “The Night Circus” i paperback-format i stedet for den ønskede hardback (som ikke lige var til at finde hos Saxo) og “A Room with a View” i en lidt mindre stilren udgave fra Penguin Essentials i stedet for den fra Penguin English Library. Men pyt nu med det; det er i hver fald ikke vigtigt nok til, at jeg gider bøvlet med at sende bøger retur til Saxo.

Udover dette fik jeg reddet mig to ekstra bøger fra min fars bogreol. Mens vi dansede om juletræet faldt mit blik nemlig tilfældigvis på Suzanne Brøggers “Creme Fraiche” og “Ja”, som stod og hyggede sig på en hylde i øjenhøjde. Og selvom min far nok er en af de værste bogsamlere, jeg kender, er han heller ikke bleg for at skille sig af med bøger indenfor familien; så umiddelbart efter at dansen om juletræet var slut, flyttede bøgerne ind i min kuffert – Haps.

IMG_3244.JPG

Jeg er lidt spændt på indholdet; forsideillustrationen på “Creme fraiche” er i hvert fald… interessant.

3 thoughts on “Julens boghøst

  1. Sikke nogle lækre boggaver! Jeg overvejer om The Night Circus er en kandidat til en kommende lydbog, så er spændt på at få en kommentar fra dig om den 🙂

    Det ser spændende ud med Brøgger – jeg har Sølve hjemme fra biblioteket pt, men er ikke kommet igang. Blev ret hooked på hendes forfatterskab efter at have læst Krukke.

    Like

Skriv et svar

